Το Υπουργείο Παιδείας και το εποπτευόμενο του ΔΟΑΤΑΠ (το ίδιο αμαρτωλό όπως και το ΔΙΚΑΤΣΑ που αντικατέστησε)
Ο λόγος που σας γράφω σήμερα είναι επειδή κάποιοι συνάδελφοι θέλησαν να πάρουν βεβαίωση ισοτιμίας του τίτλου σπουδών ΤΕΙ που κατέχουν. ‘Οταν πήγαν στον ΔΟΑΤΑΠ τους είπαν ... «όχι βεβαίωση ισοτιμίας δεν μπορούμε να σας την δώσουμε. Αλλάξτε την αίτηση σας γιατί εμείς βεβαίωση του επιπέδου σπουδών των ΤΕΙ μπορούμε να σας δώσουμε μόνο». Και αυτό ακριβώς έγινε. Οι αιτήσεις άλλαξαν και ο κόσμος πήγε σπίτι του ευχαριστημένος περιμένοντας το ΔΟΑΤΑΠ (το κράτος δηλαδή) να κάνει την δουλεία του όπως ακριβώς περιγράφει το Σύνταγμα, όλοι ίσοι έναντι των νόμων και χωρίς να υποψιασθεί την καλοστημένη πονηράδα που είχαν ετοιμάσει.
Όταν έλαβαν ταχυδρομικά τις βεβαιώσεις όμως έμειναν πραγματικά έκπληκτοι και διαπίστωσαν ότι στο συγκεκριμένο μαγαζί είχε στηθεί μηχανή. Και τι μηχανή. Απο μηχανικό (με μικρό μ-ξέρω εγώ θα το διαπιστώσετε σε επόμενο άρθρο). Και μόλις είδαν τους συναδέλφους μας απλώς πήρε μπρός.
Πελάααατες μου μάλλον είπαν όπως και ο γνωστός καλλιτέχνης.
Και αυτό γιατί άλλα περίμεναν και ο ΔΟΑΤΑΠ άλλα βεβαίωσε.
Βεβαίωσε, Βεβαίωσε.
Βεβαίωσε δηλαδή τρόπος του λέγειν. Στην ουσία ο υπογράφων συνέταξε την βεβαίωση που μετά υπέγραψε αντιγράφοντας την ιστορική διαδρομή των ΤΕΙ.
Και πιά είναι η μηχανή; Στο εν λόγω ίδρυμα είχαν, απ’ ότι φαίνεται εκ του αποτελέσματος, προαποφασίσει το ότι όταν εμφανισθεί κάτοχος πτυχίου ΤΕΙ ΔΕΝ του δίνουμε με τίποτα ισοτίμια του τίτλου σπουδών του. Και ας λέει ό τίτλος του ότι ΔΟΑΤΑΠ σημαίνει Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαικών και Πληροφόρησης, ας λέει ότι «Ο ΔΟΑΤΑΠ είναι ο αρμόδιος Οργανισμός για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών της αλλοδαπής Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης» στο Internet (θέση: http://www.doatap.gr/gr/index.php ).
Τις αναγνώρισης τίτλων σπουδών λαμόγια του ΔΟΑΤΑΠ και όχι της βεβαίωσης του επιπέδου σπουδών.
Το δεύτερο κόλπο που έχουν στήσει είναι η νομοθεσία την οποία χρησιμοποιούν.
Και γιατί το γράφω αυτό;
Το γράφω γιατί όλες, μα όλες οι αιτήσεις που κατατέθηκαν είχαν ημερομηνία Μαϊου 2007.
Και όλες μα όλες οι απαντήσεις που στάλθηκαν είχαν σαν σημείο αναφοράς τον Ν. 2916/2001 και μόνο.
Είχαν δηλαδή την μοναδική αναφορά στο Ν. 2916/2001 επειδή είναι ο νόμος που αμφισβητείται απο το ΤΕΕ. Και τι έκαναν; Απλώς έβαλαν υποθήκη για το μέλλον. Όταν κάποτε, εάν και εφόσον ο Ν. 2916/2001 «πέσει» δικαστικά, ίσως να το έχουν οργανωμένο απο τώρα και να μην το ξέρουμε, να μας θερίσουν ακυρώνοντας όλες αυτές τις βεβαιώσεις.
Ναι, αλλά μέχρι τότε τί γίνεται με τον Ν. 3549/2007;
Ποιός είναι αυτός θα μου πείτε; Μα είναι ο νόμος που για χάρη του οι φοιτητές των Πολυτεχνικών σχολών έκαψαν την Αθήνα. Είναι ο νόμος που κατοχυρώνει το Ανώτατο των ΤΕΙ με βάση το Άρθρο 16 του Συντάγματος. Είναι ο νόμος που καθηγητής Πανεπιστημίου μαζί με τους φοιτητές του δήλωναν στην τηλεόραση ότι δεν θα εφαρμοσθεί ποτέ.
Και η πράξη το απέδειξε. Ο ΔΟΑΤΑΠ δυόμιση μήνες απο την εφαρμογή του (ισχύει απο 20/03/2007) τον έχει γραμμένο στα παλαιότερα των υποδημάτων του και τον νόμο και την Υπουργό μα και τον Πρωθυπουργό που τον υποστήριξε, όπως ακριβώς και το ΤΕΕ. Κοινώς τους το έτριψαν στα μούτρα. Και όταν ο νόμος δεν εφαρμόζεται να ξέρετε ότι εκεί τελειώνει η Δημοκρατία και αρχίζει η Δικτατορία. Η Κοινοβουλευτική Δικτατορία στην περίπτωση μας αφού στις ασχήμιες αυτές ΔΕΝ υπάρχει πολιτική αντίδραση.
Και η Υπουργός θα μου πείται, τι κάνει; Εγγυήτρια της εφαρμογής των Συνταγματικών μας δικαιωμάτων είναι. Μα η υπουργός παιδιά είναι πολιτικός και πολιτική κάνει. Μας βάζει στην πλάστιγγα, μας ζυγίζει, μας μετράει και μετά μας γράφει εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Και αυτό γιατί έχει να κάνει με μία καλά οργανωμένη μειοψηφία που έχει κατοχηρώσει την θέση της με νόμο και με μια αντίπαλη μειοψηφία που άγεται και φέρεται επι 77 χρόνια τώρα χωρίς πρόγραμμα, μέθοδο, στόχους, αντίληψη του περίγυρου της, με αντιπροσώπους που ερίζουν περισσότερο για την κατοχή της καρέκλας και της σφραγίδας παρα για την παντελή έλλειψη επαγγελματικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Και αυτό, το πολιτικό θέμα εννοώ λύνεται μόνο με μαζική ενεργή συμμετοχή στην ΕΕΤΕΜ. Εάν δεν ενδιαφέρονται τα μέλη καμμία διοίκηση δεν μπορεί να κάνει τίποτα απολύτως. Α. Και να μην το ξεχάσω. Και με αγωγές παιδιά. Με αγωγές κατα παντός αλήτη που δεν μας αφήνει να ζήσουμε.
Επανερχόμενος στο θέμα μας λοιπόν, το ΔΟΑΤΑΠ και οι συν αυτω, στην συγκεκριμμένη περίπτωση είναι υπόλογοι για μη εφαρμογή ολόκληρης της νομοθεσίας. Το μοντέλο αυτό είναι παλιό, δοκιμασμένο και γνωστό. Συνεχίζεται γιατί κανένας πολιτικός και κανένας δικαστικός δεν έχει την τόλμη να πάρει τον βούρδουλα και να καθαρίσει την κόπρο του Αυγείου που έχει μαζευτεί στις Δημόσιες Υπηρεσίες με την εμμονή του ΤΕΕ να μας εξαφανίσει απο προσώπου γης. Όποιος δε αμφισβητήσει ότι με την εφαρμογή μέρους της νομοθεσίας εξασφαλίζουν τόσα χρόνια να μας έχουν στο περιθώρειο μετρήστε φορές που αλλού γίνεται:
(Α)-Στο ΤΣΜΕΔΕ. Πάγια η θέση του ΤΣΜΕΔΕ ότι οι Μηχανικοί ΤΕΙ δεν δικαιούνται ασφαλισης στο Ταμείο αυτό γιατί δεν υπάρχει ρητή διάταξη. Εκεί αρνούνται να διαβάσουν μαζί (ναι μια ανάγνωση αρκεί) το Ν. 298/76 περι ισοτιμίας και ισοδυναμίας πτυχίων ΚΑΤΕ με αυτα τωνΥπομηχανικων που υπάγωνται υποχρεωτικά στο εν λόγω Ταμείο με τον Ν. 915/79 και τον Ν. 1865/89 περι ισοτιμίας πτυχίων ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ με αυτά των ΤΕΙ (όλων των ΤΕΙ των Ν. 1404/83, Ν. 2916/01 και Ν. 3549/07). Θα σας έλεγα και για το Σύνταγμα αλλά αυτό το παλιόπραμα ούτε θέλουν να το ξέρουν.
(Β)-Στο Υπ. Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Εκεί σε αίτηση για ασφάλιση στο ΤΣΜΕΔΕ απο κτήσεως πτυχίου σου απαντάνε ότι πάγια θέση του Υπουργείου είναι η ασφάλιση των Μηχανικών ΤΕΙ στο ΤΣΜΕΔΕ αλλά διαφωνει το Ταμείο. Εμείς είμαστε οι καλοί αλλά οι άλλοι φταίνε λένε στην ουσία. Πάγια ελληνική θέση για το οποίος φταίει. Ίσως πρέπει να κάνουμε ένα Υπουργείο του Υπουργείου για να βγάλει επιτέλους τον νόμο που 34 χρονια τώρα αρνείται να βγάλει το Υπουργείο.
Εκει λοιπόν στο Υπουργείο αρνούνται να διαβάσουν μαζί το Σύνταγμα της χώρας (Άρθρα 4, 22 και 25 στο παλιόπραμα που λέγαμε) μαζί με τον Ν. 2084/92 περί ασφαλισης στο οικείο Ταμείο. Επιπλέον κάνουν ότι δεν γνωρίζουν του παραπάνω αναφερθέντες νόμους Ν. 298/76, Ν. 915/79, Ν. 1865/89, Ν. 1404/83, Ν. 2916/01 και Ν. 3549/07 αφου απαντούν ότι οι δικαιούχοι ασφάλισης στο Ταμείο αυτό αναφέρονται ρητά στις αντίστοιχες διατάξεις. Φαίνεται τους πέφτει ποιό εύκολο να μας κρατάνε ανασφάλιστους, εμάς και τα παιδιά μας, απο το να εκδόσουν τον σχετικο νόμο, όπως άλλωστε το ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ σαν Έλληνες πολίτες ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ. Και είμαστε 50.000 Μηχανικοί ΤΕΙ ποιά, καλά νάμαστε.
(Γ)-Στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή. Εκεί είναι ποιό προχωρημένοι. Έχουν εκδόσει και μια Αναλογιστική μελέτη (οικονομοτεχνική μελέτη δηλαδή) με την οποία καταλήγουν ότι οι Μηχανικοί ΤΕΙ δεν μπορουν να ασφαλιστούν στο ΤΣΜΕΔΕ επειδή είναι κλειστή και μη ανανεούμενη ομάδα και δεν συμφέρει το ΤΣΜΕΔΕ να τους ασφαλίσει. Τα ΤΕΙ δηλαδή δεν μπορούν να τροφοδοτούν το σύστημα συνεχώς και ανεξάντλητα με νέους αποφοίτους.
Και χάπια χρειάζονται και ηλετροσόκ πολλών χιλιάδων βόλτ.
Οι «επιστήμονες» δηλαδή που ο Ελληνικός λαός πλήρωσε για να δουλέψουν ώς επιστήμονες κατέληξαν ότι εάν οι Μηχανικοί ΤΕΙ ασφαλισθούν στο ΤΣΜΕΔΕ για όσο καιρό θα ειναι ενεργοί μπορεί να πληρώνουν τις εισφορές τους χωρις κανένα πρόβλημα για το Ταμείο. Μετα την σύνταξη τους όμως, λόγω της μη ανανέωσης τους απο νέους αποφοίτους, θα πρέπει το Ταμείο να πληρώνει μόνο συντάξεις οπότε αυτό θα καταρρεύσει.
Άρα το αυτονόητο.
Αποκλείονται οι Μηχανικοί ΤΕΙ απο το ΤΣΜΕΔΕ για τεκμηριωμένους λόγους δημοσίου συμφέροντος.
Έτσι λένε οι «επιστήμονες». Τι τραβάνε και αυτοί οι επιστήμονες μ΄αυτές τις αναλογιστικές μελέτες παιδιά, ε;
Καλα μιλάμε αυτός που σκέφτηκε να στήσει τέτοιο κόλπο δεν ειναι πολύ λαμόγιο, ειναι ΤΟ ΛΑΜΟΓΙΟ. Μετρήστε πόσους νόμους και άρθρα του Συντάγματος «ξέφυγαν» απο τους «επιστήμονες» που «συνέταξαν» την «επιστημονική» αναλογιστική μελέτη (του 2000 για την ιστορία) και τα συμπεράσματα δικά σας:
-όλοι οι Έλληνες πολίτες είναι ίσοι έναντι των νόμων (Σύνταγμα Άρθρο 4 παρ.1),
-η κοινωνική ασφάλιση αποτελεί φροντίδα του κράτους (Σύνταγμα Άρθρο 22 παρ.5) και
-τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών καθώς και το κοινωνικό κράτος δικαίου τελούν υπο την εγγύηση του κράτους (Σύνταγμα Άρθρο 25 παρ.1).
-Ν. 298/76 περι ισοτιμίας και ισοδυναμίας πτυχίων ΚΑΤΕ με αυτα τωνΥπομηχανικών,
-Ν. 915/79 περί υποχρεωτικής ασφάλισης των Υπομηχανικών στο ΤΣΜΕΔΕ,
-Ν. 1404/83 περί κατάργησης των ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ και ίδρυσης των ΤΕΙ,
-Ν. 1865/89 περι ισοτιμίας πτυχίων ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ μα αυτά των ΤΕΙ (όλων των ΤΕΙ των Ν. --1404/83, Ν. 2916/01 και Ν. 3549/07),
-Ν. 2916/01 περι Ανωτατοποίησης των ΤΕΙ και εξασφάλισης της ισοτιμίας των πτυχίων για την περίοδο πρίν και μετά την Ανωτατοποίηση,
-Ν. 3549/07 περί Ανωτατοποίησης υπο το Άρθρο 16 του Συντάγματος,
Και το συμπέρασμα βγαίνει απο μόνο του αυθόρμητα:
1. ότι απο την παραπάνω παράθεση νόμων οι Μηχανικοί ΤΕΙ πρέπει να ασφαλιστούν στο ΤΣΜΕΔΕ γιατί ασφαλίστηκαν σ’ αυτό οι Υπομηχανικοί με μοναδικό κριτήριο την κτήση του πτυχίου το οποίο διαχρονικά είναι ισότιμο μ’ όλες τις εκδόσεις του πτυχίου ΚΑΤΕΕ και ΤΕΙ έως το 2007 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, χωρίς καμμία αμφιβολία,
2. Επειδή τα κρητήρια για την σύνταξη της Αναλογιστικής μελέτης τα ορίζει ο Υπουργός, υπάρχει σίγουρα και πολιτική ανάμιξη για να μας κρατήσουν στο περιθώρειο. Τουλάχιστον ο Υπουργός Κοιν. Ασφαλίσεων που ενέκρινε την Αναλογιστική μελέτη της ντροπής το 2000 ήξερε. Εάν δεν το πήρε είδηση όχι για Υπουργός δεν κάνει αλλά και ούτε για κλητήρας στην είσοδο του Υπουργείου του. Τ’ ακούς σολιαλησταράμου; (το η στο λη αποκλειστικα αφιερωμένο στον τότε "Υπουργό" που καμμία σχέση με σοσιασιαλισμό δεν έχει αλλά και ούτε με την τότε κυβερνηση του ΠΑΣΟΚ).
Το τρίτο κόλπο που έχουν στήσει είναι ο διαχωρισμός των κατόχων τίτλων ΤΕΙ ανάλογα την εποχή αποφοίτησης του.
Ήταν βλέπετε μέρος της έκπληξης που είχαν ετοιμάσει.
Έτσι δώσανε άλλου τύπου βεβαίωση για τους αποφοίτους ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ και για τα πτυχία πρίν τον Ν. 2916/01 και άλλου τύπου για αυτούς που αποφοίτησαν μετά τον Ν. 2916/01.
Και όλα αυτά κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας και του Συντάγματος.
Ξέρετε είναι ένα πολύ δημοφιλές τελευταία. Κάποιοι απο το ιστό του ΤΕΕ φαίνεται έχουν αφιερώσει την ζωή τους και επενδύουν στο αρχαιότερο σπόρ των Ελλήνων, τον ΔΙΧΑΣΜΟ.
Και έχουν ανταπόκριση.
Και στις πατσαβούρες που έχουν μαζί τους με πτυχίο νομικής (θα σας αναφέρω σύντομα ονόματα και πράξεις τους = έγγραφα με την υπογραφή τους) αλλά και σε δικά μας παιδιά. Όλα με την βούλα, όλα με οναματεπώνυμο λίαν συντόμως.
Και για τις παλιοπατσαβούρες δεν μας πειράζει, δικές τους είναι. Άλλωστε θα λογοδοτήσουν σύντομα στην δικαιοσύνη. Εγώ θα φροντίσω γι’ αυτό.
Αλλά για τους δικούς μας ένα έχω να πω. Ψηλά το κεφάλι, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ. Προσπαθούν να μας βάλουν κάτω αλλά δεν τους βγαίνει.
Πάρτε λοιπόν μιά βαθιά ανάσα και διαβάστε γιατί.
Διαβάστε γιατί ΔΕΝ πρέπει να ανασυχείτε.
Διαβάστε να δείτε τι δουλειά έχει ο εισαγγελέας (ο ιδεατός βέβαια που δεν τους φοβάται) εάν αποφασίσει να ερευνήσει γι’ αυτούς που μας καταστρέφουν την ζωή τόσα χρόνια.
Έτσι λοιπόν έχουμε και λέμε:
1-Ο νομοθέτης ασχολήθηκε διαχρονικά με τα Ανώτατα ΤΕΙ και κατάρτησε γι’ αυτά δύο νόμους, τον Ν. 2916/2001 και τον Ν. 3549/2007. Στην διαχρονική διαδικασία αυτή αναμόρφωσε τον Ν. 1404/1983 (ιδρυτικός των Ανώτερων ΤΕΙ, καταργητικός των ΚΑΤΕΕ) όσο θεώρησε απαραίτητο χωρίς παράλληλα να επέμβει στον Ν. 1865/1989 (παρ. 1 Άρθρο 5) και τις δύο φορές που ασχολήθηκε μ’ αυτά. Αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής, αφού όλοι οι προαναφερθέντες νόμοι ισχύουν, είναι ότι τα πτυχία ΚΑΤΕΕ να είναι ισότιμα με τα πτυχία ΤΕΙ, όλων των ΤΕΙ ανεξαιρέτως νόμου. Άρα στην ιστορική διαδρομή απο το 1976 μέχρι και σήμερα το 2007 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ όλα τα πτυχία είναι ισότιμα.
2-Ο νομοθέτης ενέταξε τα ΤΕΙ με τον Ν. 2916/01 στην Ανώτατη Εκπαίδευση πλήν όμως δεν επιχείρησε να διαχωρίσει τα παλαιά με τα νέα πτυχία όπως άλλοστε ρητά αναφέρεται τόσο στην εισηγητική έκθεση του νόμου αυτού όσο και στον ίδιο τον νόμο (Άρθρο 5 παρ. 12γ). Με άλλα λόγια ο Ν. 2916/01 φτιάχθηκε ακριβώς γι΄αυτόν τον σκοπό. Να κάνει τα ΤΕΙ Ανώτατα και ταυτόχρονα να μήν διαταράξει την διαχρονική ισοτιμία πτυχίων. Άρα τα Ανώτερα πτυχία των νόμων 298/76 και 1404/83 είναι ισότιμα με τα Ανώτατα πτυχία των νόμων 2916/01 και 3549/07. Δεν το λέω εγώ. Ο νόμος το λέει και δεν τον φέραμε απο το σπίτι μας.
3-Το αυτό ισχύει μετά την τροποποίηση του Ν. 2916/01 απο το Άρθρο 2 του Ν. 3549/07,
4-Η αρχή του μη διαχωρισμού των παλαιών και νέων πτυχίων ΤΕΙ με την έκδοση του Ν. 2916/01 επιβεβαιώνεται και με το σκεπτικό της απόφασης 2028/06 του Αρείου Πάγου (Β2’ πολιτικό τμήμα),
5-Η ίδια αρχή του μη διαχωρισμού των παλαιών και νέων πτυχίων ΤΕΙ περιγράφεται απο την εγκύκλιο της εποπτευουσας αρχής του ΔΟΑΤΑΠ, του ΥΠΕΘ με Αρ. Πρωτ. 52434/Ε5-25/05/2006,
6-Επόσης η ίδια αρχή του μη διαχωρισμού των παλαιών και νέων πτυχίων ΤΕΙ περιγράφεται απο την εγκύκλιο της εποπτευουσας αρχής του ΔΟΑΤΑΠ, του ΥΠΕΘ προς το Υπουργείο Εσωτερικών με Αρ. Πρωτ. 23927/Ε5-07/03/2006.
Ίσως μετά απ' όλα αυτά αναρωτιέστε τι μένει.
Μένει η κακία, η πίκρα και το περιθώρειο. Το δικό μας περιθώρειο.
Αλλά για αυτό πάντα υπάρχει ένας υπεύθυνος που έχει ονοματεπώνυμο και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ.
Τον λένε κο Κοσσίδα, είναι τεχνολόγος στον ΔΟΑΤΑΠ και υπογράφει αυτά τα άθλια χαρτακια που σας περιέγραψα παραπάνω ερμηνεύοντας τον νόμο. Όχι σύμφωνα με τον νόμο.
Ίσως εξαργυρώνει την ύπαρξη του εκεί στην θέση που έχει. Να τον χαιρόμαστε.
ΑΠΟΜΟΝΩΣΤΕ ΤΟΝ.
Μέχρι να έρθει η ώρα του εισαγγελέα που δεν τους φοβάται (αλήθεια τί γίνεται με το πόρισμα της αρπαχτής των 80.000.000,00 € που έγινε στο υποκαταστημα του ΤΣΜΕΔΕ της Αγίας Παρασκευής δυό χρόνια πριν;)