Κυριακή 22 Ιουνίου 2008

ΒΡΕ ΚΑΛΩΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑΑΑΑ !!!!!!!

Συνάδελφοι,

Αρχίζω να βγαίνω αληθινός και μάλιστα γρηγορότερα απο ότι υπολόγιζα. Σας υποσχέθηκα εξασφάλιση ισχυρών διαπραγματευτικών ανταλαγμάτων στις επόμενες εβδομάδες της ζωής σας και η αλλαγή είναι ήδη εδώ.

Σας έλεγα σε ανύποπτο χρόνο ότι για να έχουμε μέλλον θα πρέπει να μας υπολογίζουν. Θα πρέπει να τους δείξουμε τα γεννητικά μας όργανα για να μας δείχνουν τα οπίσθιά τους σας έγγραφα.

Και ήδη αυτό γίνεται.

Το ΤΕΕ σε μία ιστορική κατά την άποψη μου ανακοίνωση, έχοντας υπ’ όψιν του την νέα πραγματικότητα που δημιουργήσαμε μαζί, αλλάζει ρότα, φρασεολογία και ίσως και σκοπό.

Και όλο αυτό με κάτι θεωρίες περί διαπραγματεύσεων που σας έγραψα, ένα χαρτάκι του ΙΤΕ που σας έβγαλα, μιά εγγραφή στο VDI που κάναμε σύν τις αγωγές των συναδέλφων που παίζουν τον πέμπτο χρόνο τους στο ΣτΕ.

Να σκεφτείτε ότι ακόμη ούτε την αίτηση που λέγαμε να υποβάλουμε στο ΤΕΕ δεν προλάβα να δημοσιεύσω.

Εάν πάτε στην σελίδα με το Δελτίο Τύπου του ΤΕΕ κάνοντας κλίκ εδώ μπορείτε να διαβάσετε το εν λόγω δελτίο τύπου του ΤΕΕ με ημερομηνία 18/6/2008 και θα τρίβετε τα μάτια σας.

Τι τον μακαρίτη τον Παπανούτσο θέλουνε να ξεθάψουνε και να συνεχίσουν την εκπαιδευτική επανάσταση του, τι γενναίες αλλαγές θέλουν, τι Τεχνολογικά Πανεπιστήμια προτείνουν (ότι πάνω που το μελέταγα), το τι λυπούνται βαθειά για το γεγονός ότι δεν έχουμε επαγγελματικά δικαιώματα και τι θα χάσουμε εάν εμείς οι ξεροκέφαλοι επιμείνουμε να αποκτήσουμε δεν λέγετε.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι βρίσκονται σε αμηχανία και σύγχιση.

Και αυτό γιατί απο βασιλίαδες κυνηγοί που ήταν χρόνια τώρα είναι οι κυνηγημένοι.

Και οι διώκτες τους πολλοί. Και όλοι τους αποφασισμένοι. Και όλο αυτό το σκηνικό σε ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα χωρίς τον έλεγχο τους.

Η Ευρωπαϊκή προοπτική που σας έγραφα, θυμάστε;

Μεγάλος τους εχθρός, ίσως ο μεγαλύτερος όλων, είναι η κουλτούρα τους, η πολιτική τους άποψη για το θέμα.

Όλοι τους, μα όλοι τους, έχουν ανδρωθεί σε περιβάλλον εθνοκάθαρσης και αποκλεισμών που επικρατούσε όταν δημιουργήθηκε το ΤΕΕ πίσω στην δεκαετία των Βασιλικών Διαταγμάτων του 1940.

Τώρα όμως η κοινωνία κινείται δημοκρατικά με τα ανοικτά σχήματα της πλήρους και ανεμπόδιστης ελευθερίας και προ πάντων με σεβασμό των δικαιωμάτων όλων των κοινωνικών ομάδων που δεν έχουν λάβει κακώς υπ’ όψιν τους μέχρι τώρα οι του ΤΕΕ.

Εξ άλλου μέχρι τώρα είχαν συνηθήσει να είναι οι μόνοι πρώτοι και οι καλύτεροι στο χωριό.

Τώρα όχι μόνο αμφισβητούνται αλλά και γίνονται πράξη τα χειρότερα τους όνειρα. Έρχονται οι άλλοι, οι κατώτεροι τους μέχρι τώρα, να μοιρασθούν μαζί τους αυτό που είχαν σαν απολειστικότητα τόσες δεκαετίες.

Την Ελλάδα.

Γιατί κακά τα ψέματα παιδιά. Τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας στον χώρο της παιδείας και της επιστημονικής εργασίας είχαν και διαχειριζόντουσαν τόσα χρόνια για αν μην ενοχλείτε η αυτού εξοχότητα ο εκάστοτε κος Υπουργός Παιδείας και Απασχόλησης ώστε να μπορεί ο καθένας απο αυτούς να παρατείνει την θλιβερή του ύπαρξη στα υπουργικά έδρανα χωρίς πολλά προβλήματα. Άλλωστε και εμείς δεν κάψαμε καμμία φορά την Αθήνα όπως αυτοί με τον 3549;

Και αυτό που κάνουν ενστικτωδώς είναι να προσπαθήσουν να κερδίσουν χρόνο.

Όχι για να μας καθυστερήσουν, αν και πολύ θα το ήθελαν, αλλά για να μπορέσουν να περάσουν ομαλά στούς οπαδούς τους, ναι περί Πανεπιστημόνων οπαδών πρόκειται, την υποχρεωτική αλλαγή που έρχετε, και για την οποία δεν μπορούν να κάνουν τίποτα απολύτως που να την εμποδίσει. Θυμάστε όταν σας τα έγγραφα; Όταν έπεσε το τείχος του Βερολίνου το σύστημα ήταν εκεί μα δε δούλεψε γιατί οι κοινωνικές συνθήκες ήταν ώριμες για την αλλαγή, όπως και η παρούσα συγκυρία στην Ελλάδα αυτήν την στιγμή για τα ΤΕΙ.

Η διοικούσα του ΤΕΕ αυτή την στιγμή χρειάζεται βοήθεια για να σώσει τα προσχήματα. Να σώσει την μούρη της. Έτσι το λένε οι διαπραγματευτάδες. Τους είναι τελείως απαραίτητο μα δεν ξέρω ποιός μπορεί να τους το δώσει. Οι εκκρεμμότητες που έχουν με όλες τις συγγενείς επαγγελματικές ομάδες στο κοινωνικό περίγυρο τους στην χώρα αριθμούν δεκαετίες πιά και δεν νομίζω να θέλει κανείς απο την απέναντι πλευρά να τους πιστώσει έστω και με ένα δευτερόλεπτο πλέον.

Άρα έχουν εξασφαλίσει και έναν επιπλέον αντίπαλο. Ποιό αμείλικτο απο εμάς.

Τους συναδέλφους τους, που τους παραμυθιάζανε τόσα χρόνια με ψέματα την ίδια ακριβώς στιγμή που για να κρατάνε κάτω εμάς παραβιάζανε νόμους και σύνταγμα ώστε να είμαστε το δυνατόν μακρυά απο το ποιό αυτονόητο. Το δικαίωμα συμμετοχής στις κοινωνικές διεργασίες. Τα επαγγελματικά και τα ασφαλιστικά δικαιώματα.

Ένα είναι βέβαιο.

Η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να εξομαλύνει τα πράγματα δια της μεθόδου της σαλαμοποίησης. Θα επιχειρήσει δηλαδή να καθυστερήσει τις αλλαγές ώστε να περάσουν ομαλά στους Πανεπιστήμονες.

Μέχρι τώρα ήταν ο μοναδικός κοινωνικός εταίρος τους, αφού εμάς μας είχαν γραμμένους, και θα προσπαθήσουν να δώσουν ένα χέρι βοηθείας (ίσως και πόδι θα έλεγα).

Στο στάδιο αυτό εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Ο χορός είναι τανγό και οι δύο χορευτές ήδη υπάρχουν στην πίστα, με εμάς κάπου κοντά βέβαια. Κρατάμε το ταψί για τους χορέψουμε πάνω του και πάντα θα προσπαθούμε να γυρίσουμε τον χορό απο τανγο σε τσάμικο για να χορέψουμε και εμείς. Τα τριάντα άπρακτα χρόνια που πέρασαν όμως βαραίνουν ήδη τους ώμους μερικών απο εμάς. Σπατάλησαν κάποιοι απο εμάς την νιότη τους περιμένοντας την Δημοκρατία, την Αξιοκρατία και την Δικαιοσύνη να κάνουν την εμφάνιση τους στον χώρο μας χωρίς να συμβεί απολύτως τίποτα.

Και όλα αυτά με υπαιτιότητα των πολιτικών. Αυτά τα ξεφτιλισμένα τομάρια φταίνε αποκλειστικά. Οι του ΤΕΕ απλώς έκαναν την δουλεία τους σαν σοβαροί άνθρωποι που είναι. Καταλάμβαναν όλον τον κενό χώρο που τους άφηναν οι πολιτικοί. Αυτή είναι η αλήθεια όσο πικραμένοι και εάν είμαστε απο τους νυν Διπλωματούχους μέλη του ΤΕΕ.

Έτσι δεν νομίζω ότι κανένας μας μπορεί να περιμένει.

Ϊσως απο μέσα, σαν μέλη ΤΕΕ δηλαδή, θα είμασταν ποιό χρήσιμοι στην διοικούσα για την μετάβαση σε συνθήκες ομαλότητας απο το πρίν την ένταξη των Μηχανικών ΤΕΙ στην μετά απο αυτήν.

Όπως όμως και να έχει πιστεύω ότι η όποια καθυστέρηση θα λειτουργήσει υπέρ μας.

Θα έχουμε περισσότερο χρόνο εκτός της αίτησης του ΤΕΕ να κάνουμε και τις απαραίτητες αγωγές αποζημιώσεων σε αναπλήρωση των χαμένων ευκαιρών που βιώσαμε τριάντα χρόνια τώρα. Και προς την πλευρά του ΤΕΕ και προς την πλευρά του Υπουργείου. Ο μπροστάρης κος Βγενόπουλος μας έδειξε τον δρόμο.

Και οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

Εάν πολλαπλασιάσουμε τα 50.000 μέλη ΕΕΤΕΜ με 1.000.000 € τότε προσεγγίζουμε το ποσό της αποζημίωσης που μπορεί αν ζητήσει ο κλάδος και που είναι το θηριώδες ποσό των 50.000.000.000 € στην καλύτερη των περιπτώσεων. Ελπίζω να αποτελεί επαρκές κίνητρο του κου Υπουργού για να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση πριν φθάσουμε στα άκρα.

Κάποιος πρέπει να πληρώσει για τις ζωές μας που σπαταλήθηκαν και τις καρρίερες που καταστράφηκαν.

Κάποιος πρέπει να πληρώσει το ότι κάναμε οικογένειες χωρίς ασφάλιση.

Κάποιος πρέπει να πληρώσει το ότι μονομερώς και εις βάρος μας φέραμε σε πέρας το κοινωνικό μας καθήκον και πάντα σε συνθήκες αποκλεισμού.

Κάποιος πρέπει να πληρώσει το ότι δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να αναπτύξουμε ελευθερα την προσωπικότητα και την επιχειρηματικότητα μας, και μάλιστα τη στιγμή που το κράτος δια της Εφορείας αξιώνει απο εμάς και λαμβάνει επιμελώς επι χρόνια τώρα στο ακέραιο ότι αναλογεί στην ιδιότητα του Μηχανικού με την οποία δουλεύουμε και στην οποία δεν αναγνωρίζει ανάλογα δικαιώματα.

Πέρα όμως αυτών στο επίμαχο δελτίο τύπου του ΤΕΕ άξιο προσοχής είναι:

Το ότι προτείνουν να δημιουργηθούν ξανά Ανώτερες σχολές που απο μόνο του δείχνει την ανασφάλεια τους. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να έχουν κατώτερο. Δείχνουν να τους λείπει το αξίωμα, η εξουσία, η χλίδα του ανώτερου που εξουσιάζει τον κατώτερο. Δείχνουν ακριβώς αυτό που σας είπα παραπάνω, ότι εκτός τόπου και χρόνου. Δεν μπορούν πιά να σκεφτούν λογικά. Αν και το σύστημα είναι παρόν δεν δουλεύει. Εμείς όμως που το ζήσαμε, εάν και πάμε για δικαίωση δεν θα το επιτρέψουμε. Δεν θα επιτρέψουμε ποτέ ξανά σε Έλληνα να παίξει με ζωές άλλων Ελλήνων για κανένα λόγο.

Τολμάνε επίσης να επικαλούνται για παράδειγμα την Ανωτεροποίηση των σχολών Ηφαίστου και να μυξοκλαίνε για το πόσο λείπουν οι εργοδηγοί απο την παραγωγή. Εδώ ένα έχω να τους πώ. Όποιος σκάβει τον λάκο του άλλου πρώτος αυτός πέφτει μέσα. Τα παράπονα τους στο Υπουργικό δίδυμο της συμφοράς μας τον κο Σουφλιά και τον κο Ξανθόπουλο. Αυτοί ήταν που μαζί με τους ΤΕΕ ανέβασαν τους εργοδηγούς σε Τεχνολόγους Μηχανικούς προσπαθώντας να μας πλήξουν για μιά ακόμη φορά. Ίσως ποιό καίρια απο οποιαδήποτε άλλη φορά. Επιχείρησαν να κάψουν το φυτίλι των ΤΕΙ και απο τις δύο άκρες ταυτόχρονα. Ήθελαν να τελειώσουν γρήγορα μαζί μας εκμεταλευόμενοι την χρυσή ευκαιρία να έχουν ταυτόχρονα Υπουργό και Υφυπουργό Μηχανικούς και φανατικά μέλη τους. Έτσι δεν νομιμοποιούνται να επικαλούνται το λάθος τους σαν επιχείρημα τώρα που δεν τους βγήκε. Πρώτα πρέπει να παραδεχθούν το λάθος τους που αποψίλωσαν την παραγωγική διαδικασία της χώρας για δικούς τους στενούς συντεχνιακούς ευτελείς σκοπούς και μετά βλέπουμε. Εν τω μεταξύ, μέχρι να το καταλάβουν και να το παραδεχθούν, να ξανασυγχαρώ τους νύν Τεχνολόγους Μηχανικούς συναδέλφους μας, και πρώην εργοδηγούς, που είναι πλέον μέλλοντες Διπλωματούχοι Μηχανικοί και να τους πώ ότι θα είμαι πολύ περίφανος να δουλέψω κάποια στιγμή μαζί τους. Πέρα απο την τιμή να δουλεύεις δίπλα σε μία αντικειμενικά παραγωγική μονάδα όπως αυτοί, και όχι κηφήνα, θα ήταν και ένα πάρα πολύ καλό παράδειγμα για το πώς γίνεται η δουλεία του Μηχανικού χωρίς να υπάρχει κανένας κατώτερος για να πατάει πάνω του ο «ανώτερος» Διπλωματούχος και να φαίνεται ψευδώς ψηλότερος, κρύβοντας την άγνοια και την αναποτελεσματικότητα του πίσω απο την τεχνιτή έλλειψη των τυπικών προσόντων που είχε επιβάλει με την μακρόχρονη άρνηση του το ΤΕΕ. Κρατάτε τους να τους βαρέσω ήταν τόσα χρόνια το ΤΕΕ. Αψευδής μάρτυρας μου οι επιστολές του μίσους απο τους ανά την επικράτεια Πανεπιστήμονες που ζητούσαν απο το ΤΕΕ δια μέσου του επίσημου Ενημερωτικού Δελτίου του, ατομικά ή συλλογικά, να μπεί μπροστά και να καθαρίσει για πάρτυ τους. Εμείς όμως κύριοι του ΤΕΕ μόνοι μας καθαρίζαμε. Μόνοι μας εναντίον όλων σας. Χωρίς την υποστήριξη κανενός. Μόνοι μας σας αντιμετωπίσαμε και μάλιστα με επιτυχία. Αγριολούλουδα που τραγουδάει και ο Καζαντίδης. Και ξέρετε κάτι; Όταν σε περνάει υποχρεωτικά δια πυρός και δια σιδήρου ο άλλος μόνο ατσάλι μπορείς να γίνεις στο τέλος και μάλιστα μετά απο κατεργασία τριάντα χρόνων όπως εμείς γίνεσαι απο τα καλύτερα. Αντέχεις τα πάντα. Αντέχεις μέχρι την δικαίωση.

Να σας τονίσω ότι η κινητικότητα σας συνάδελφοι πιά είναι κρίσιμη και επιβάλεται απο τις εξελίξεις.

Γραφτήτε στο VDI, μην το αμελήτε, και πάρτε την ισοτιμία σας με τα Fachhochschule στην Γερμανία γιατί σύντομα θα σας παρουσιάσω την αίτηση προς το ΤΕΕ που σας έχω υποσχεθεί.

Βγήτε στο κυνήγη του δυνάστη μας. Για πρώτη και μοναδική φορά στην ιστορία των ΤΕΙ σας δίνετε αυτή η μοναδική ευκαιρία. Μην την χάσετε.

Σας υποσχέθηκα ότι μπορείτε να γράψετε το όνομα σας στην ιστορία του τόπου αυτού και η ευκαιρία είναι εδώ. Το μόνο που μένει είναι να απλώσετε το χέρι σας και να πάρετε αυτό που σας ανήκει.

Να προσθέσω μόνο, ότι αφου βλέπω την πρώτη κίνηση καλής θέλησης του ΤΕΕ για αποδοχή μας σαν Διπλωματούχους Μηχανικούς και επειδή οι του ΤΕΕ είναι μάστορες στα ψιλά γράμματα, τους ειδικούς όρους και στις μουλωχτές συζητήσεις πίσω απο κλειστές πόρτες με Υπουργούς και Υφυπουργούς, λέω να δημοσιεύσω αμέσως μετά, όχι πολλά, δυο τρία εγγραφάκια για να τους βοηθήσω να αποφασίσουν γρηγορότερα χωρίς πονηρές σκέψεις περί αποκλεισμών και εθνοκαθάρσεις για την εγγραφή μας στο ΤΕΕ σαν Διπλωματούχοι Μηχανικοί. Θα βοηθήσει και τον Υπουργό αυτό να ξαναθυμιθεί τα νομικά του πιστεύω.

Μετά σας βγάζω την αίτηση πρός το ΤΕΕ και βούρ στο ψαχνό.

Όπλα ελεύθερα.

Ακολουθεί το κειμενο του επίμαχου δελτίου τύπου του ΤΕΕ με τα σχόλια μου σε κόκκινο φόντο εντός παρενθέσεως.

Δικό σας.

Γειά σας.

Ένας αδούλωτος Μηχανικός

Δελτίο Τύπου TEE
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

18 Ιουνίου 2008

Συνέντευξη Τύπου για θέματα Παιδείας

Το ΤΕΕ ανησυχεί για τις γενικότερες εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και ιδίως για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που εκδηλώνονται το τελευταίο διάστημα. Τις θεωρεί αποσπασματικές, εμβαλωματικές, αποπροσανατολιστικές και αρκετές απ’ αυτές επικίνδυνες. Κατά την άποψή του, τα επιμέρους ζητήματα που έχουν προκύψει και ταλανίζουν το χώρο της Παιδείας, τεκμηριώνουν το αίτημα για μια γενναία και συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, κάτι που έχει να γίνει στη χώρα μας από την εποχή του Παπανούτσου (επειδή η ισοτιμία με τα Fachhochschule που σας παρουσίασα δεν αντιμετωπίζεται με τίποτα εφαρμόζουν την τακτική του «το χέρι που δεν μπορούν να το δαγκώσεις το φιλάς»). Μια μεταρρύθμιση που θα πρέπει να αγκαλιάσει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κυρίως, όμως, τη μεταδευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα πρέπει να δομηθούν με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές και αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές της χώρας. Στην κατεύθυνση αυτή είναι ανάγκη να αναθεωρηθεί ο τρόπος ίδρυσης και οργάνωσης των σχολών και να αποκτήσουν ουσιαστικό και συγκεκριμένο περιεχόμενο οι σπουδές σ’ αυτές.
Σε κάθε περίπτωση το ΤΕΕ απαιτεί να τηρηθούν όλες οι Συνταγματικές προβλέψεις που επιβάλλουν τη δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της.
Το γενικό αυτό πλαίσιο ανάπτυξαν στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιάννης Αλαβάνος, ο Αντιπρύτανης του ΕΜΠ Γιάννης Πολύζος και ο Ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Θεοδόσης Τάσιος.
Εξειδικεύοντας τις απόψεις τους σε σχέση με τις πρόσφατες αποφάσεις ή εξαγγελίες της κυβέρνησης και ιδίως του υπουργείου Παιδείας, υπογράμμισαν τα εξής:

1.- Διάρθρωση σχολών και απόφοιτοι
Στην παραγωγική πυραμίδα των τεχνικών, με τις αλλεπάλληλες αποφάσεις των τελευταίων ετών, έξω από κάθε λογική και απαίτηση της παραγωγικής διαδικασίας, επιχειρείται να παγιωθεί μια στρέβλωση με προφανή τα κίνητρα κομματικής-πελατειακής αφετηρίας. Στην Ελλάδα οι διπλωματούχοι μηχανικοί είναι ένας στους 47 ενεργούς εργαζόμενους, αναλογία πρωτοφανής σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ε.Ε. η αναλογία είναι περίπου 1:150. Διέξοδο στον κορεσμό δίνει, έως τώρα, η ετεροαπασχόληση (17% κατά τις έρευνες του ΤΕΕ), δυνατότητα που παρέχεται χάρη στο επίπεδο των σπουδών των διπλωματούχων μηχανικών στη χώρα μας. Τα δεδομένα αυτά σε συνδυασμό με το διεθνώς πλέον καταγραφόμενο ως Ελληνικό παράδοξο της απασχόλησης (όρος που χρησιμοποιείται για να αποδώσει το μοναδικό φαινόμενο μεταξύ όλων των χωρών του ΟΟΣΑ, το ποσοστό ανεργίας να είναι μεγαλύτερο μεταξύ των αποφοίτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από αυτό μεταξύ των αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης), αλλά και την τεράστια έλλειψη τεχνικών στις ενδιάμεσες βαθμίδες της παραγωγής (λείπουν οι εργοδηγοί μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, λείπουν οι τεχνολόγοι εφαρμογής) φανερώνουν ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν ανταποκρίνεται ούτε κατά στοιχειώδη τρόπο στις δομές, υπάρχουσες και προβλεπόμενες, της παραγωγής (ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ. Δεν μπορεί να διαλέξει κανένας τους πόσοι και ποιοί θα γίνουν Μηχανικοί. Το πολίτευμα είναι Κοινοβουλευτική Δημοκρατία και ωφείλουν να το σεβαστούν). Την ίδια στιγμή, συστηματικά και αδικαιολόγητα, επιχειρείται να αυξηθεί ο «συνωστισμός» στον ίδιο ακαδημαϊκό και επαγγελματικό χώρο: πήραμε σχολές τεχνικών εφαρμογής, εξισώσαμε επαγγελματικά σε αυτές τις άλλοτε σχολές «Ηφαίστου» και με συνεχή νομοθετικά άλματα, χωρίς αντίκρισμα σε ουσιαστικά μέτρα, τις εξισώσαμε σε ακαδημαϊκό επίπεδο – και το ίδιο επιχειρούμε σε επαγγελματικό – με τα Πολυτεχνεία. Πρόκειται για στρέβλωση, επίσης παγκόσμιας πρωτοτυπίας, η οποία μαθηματικά οδηγεί σε υποβάθμιση των ΑΕΙ και εξισώσεις προς τα κάτω (Ας μην συμβούλευαν και πανυγήριζαν όταν έκαναν τους εργοδηγούς Τεχνολόγους Μηχανικούς. Τα παραπονά τους στην ΝΔ και στο κο Σουφλιά. Αυτοί το έκαναν και όχι εμεις. Και μάλιστα εκτός προγράμματος. Να προσέξετε εδώ ότι το ΤΕΕ βγάζει την ουρά του απ' έξω και κατηγορεί την κυβέρνηση της ΝΔ αποκλειστικά. Για τον λόγο αυτό στην ΝΔ όχι μαύρο ψηφοδέλτιο στις επόμενες εκλογές αλλά ΜΑΥΡΕΣ ΤΡΥΠΕΣ θα ρίξει ο κλάδος).
Ως χώρα και ως παραγωγική διαδικασία χρειαζόμαστε σχολές εργοδηγών και εκπαιδευτικά ιδρύματα αντίστοιχα των ΚΑΤΕ ή ΤΕΙ ανώτερης εκπαίδευσης (Συμφωνούμε με την άποψη τους περί εργοδηγών διευκρινίζοντας ότι τα παρόντα ΚΑΤΕΕ και ΤΕΙ είναι ισοδύναμα με τα Πανεπιστημιακά Fachhochschulen. Ισως εννοούν κάποια άλλα ιδρύματα τα οποία όμως δεν υπάρχουν ακόμη στην χώρα αλλά και ούτε πρέπει ξανά να γίνει κα΄τι τέτοιο. Αρκετά Έλληνες έπαιξαν με ζωές Ελλήνων. Μετξύ μας κανένας δεν χρωστάει σε κανένα. Μόνο στην πατρίδα όλοι μας χρωστάμε). Κατά την άποψη του ΤΕΕ είναι ανάγκη να υπάρχει ένας και ενιαίος τύπος σχολών που «παράγουν» μηχανικούς από την Ανώτατη εκπαίδευση. Αυτές του ΕΜΠ και των ομοταγών προς αυτό, με πενταετείς συνεχόμενες σπουδές (Κανένας δεν τους εμποδίζει στα τέσσερα χρόνια να δίνουν έναν πρώτο τίτλο και μετά απο ένα ή δύο το master. Με αυτή την πρακτική τόσο σε εθνικό όσο και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα υπάρξει ομοιομορφία. Προς το παρόν το μόνο που τους εμποδίζει είναι ο κακός τους εαυτός και το αίσθημα υπεροχής που εμφυσούν στους αποφοίτους τους την στιγμή που τους λένε ότι εμείς όχι μόνο είμαστε κατώτεροι αλλά και είναι απαραίτητο να υπάρχουμε για να κυβερνάνε αυτοί) Τα ΤΕΙ, που σήμερα έχουν αντίστοιχη πολυτεχνική σχολή, ή θα πρέπει να αναβαθμισθούν ουσιαστικά σε Πολυτεχνεία, με αντίστοιχη χρηματοδότηση, εργαστήρια, καθηγητές κλπ, ή θα πρέπει να επανέλθουν στο καθεστώς της Ανώτερης Εκπαίδευσης και υπό τις Συνταγματικές υποχρεώσεις (ανώτατο όριο χρόνων σπουδών) ή να κλείσουν (Καλή η σπέκουλα το καταλαβαίνουμε. Προσπαθούν να σώσουν τα προσχήματα για εσωτερικούς δικούς τους λόγους. Προσπαθούν να μην τους πάρουν με τις πέτρες τα παρόντα μέλη ΤΕΕ που άλλα τους έλεγαν. Αλλά επειδή σε οργανομένη χώρα ζούμε, μέλος της ΕΕ, προτεραιότητα έχει το Σύνταγμα και οι νόμοι του κράτους. Και με αυτά τα ΚΑΤΕΕ και τα ΤΕΙ είναι Πανεπιστημιακά. Και αυτό είναι ένα αναμφισβήτητο νόμιμο γεγονός).
2.- Σχέση ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σύμφωνα με το Ν. 2916/2001 για τη διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος εντάσσει τα AEI στον Πανεπιστημιακό και τα ΤΕΙ στον Τεχνολογικό τομέα, τα ιδρύματα των δύο τομέων λειτουργούν συμπληρωματικά, με διακριτές φυσιογνωμίες και ρόλους. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ έχουν ένα διακριτό επαγγελματικό ρόλο (Στην παρούσα φάση που περιγράφει το ΤΕΕ τα ΤΕΙ δεν έχουν δικαιώματα. Και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα δεν έχουμε κανένα ρόλο. Οι προθεσμίες του 1404/83 δεν τηρήθηκαν ποτέ παρόλο που στην χώρα υπάρχει κοινοβουλευτική δημοκρατία. Για αυτό και ισχύει η ισοτιμία με τα Fachhochschule με την οποία οι των ΚΑΤΕΕ και ΤΕΙ είναι διπλωματούχοι με απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα. Τα απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών), αυτόν των εξειδικευμένων στελεχών στην παραγωγή των τεχνικών έργων, ο οποίος θα πρέπει να διατηρηθεί, να οριοθετηθεί πλήρως από την Πολιτεία και να κατοχυρωθεί υπέρ τους, όπως, άλλωστε, συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ε.Ε (δείξτε μας μία χώρα τώρα γιατί εγώ ήδη σας δείχνω τα Fachhochschule στην Γερμανία). Κάθε προσπάθεια απόλυτης εξομοίωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΤΕΙ με εκείνα των διπλωματούχων μηχανικών, θέτει σε κίνδυνο το διακριτό του επαγγελματικού τους ρόλου, με πρώτους ζημιωμένους τους ίδιους (ρε κόψιμο που τους έπιασε με τα ΤΕΙ; Που είσασταν τριάντα χρόνια κύριοι και κυρίως τι κάνατε; Ανασφάλιστοι και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα είμασταν. Και τι να ζημιωθούμε παραπάνω αφού δεν έχουμε τίποτα. Εσείς δεν είσαστε που προσβάλατε τον 318; Πως είναι δυνατόν να ζημιωθούμε περισσότερο όπως επικαλείσθε αφού ο αντισεισμικός του 1950 που μας επιβάλατε να έχουμε σαν δικαίωμα δεν εφαρμόζεται πιά; Ρε δώστε μου εμένα τα απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα του Διπλωματούχου Μηχανικού και μετά δική μου δουλεία είναι το τι θα κάνω και το τι θα πάθω. Άλλωστε πολίτης αυτής της χώρας είμαι και ψηφοφόρος. Έχω δικαίωμα να ψηφίζω και δεν ξέρω τι θα κάνω με την ζωή μου; Στέκονται αυτά τα πράγματα; Δεν στέκονται. Αν τα ξαναπούν στον Υπουργό κανονικά θα πρέπει να τους πάρει με τις πέτρες), οι οποίοι στην προοπτική μιας αόριστης και "εικονικής" αναβάθμισης, υφίστανται – στην ουσία – απώλεια ενός σημαντικού μέρους των δικαιωμάτων τους (Καλό και αυτό. Μόλις έμαθα ότι θα χάσουμε το τίποτα. Άλλωστε η αναβάθμιση η δική μας μεσω Fachhochschule δεν είναι καθόλου μα καθόλου εικονική. Πολύ απλά θα πάρουμε την ισοτιμία, που μας αρνηθήκατε με την απάντηση σας, δικαστικά εδώ στο ΣτΕ ή στο Ευρωπαικο Δικαστήριο εάν χρειασθεί και θα έρθουμε να μας γράψετε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στο ΤΕΕ σαν διπλωματούχους μηχανικούς. Και μετά θα σας λιώσουμε στις αποζημιώσεις. Μια ζωή μας χαλάσατε με τις ανασφάλιες σας και εσείς θα μας την ξαναφτίαξετε. Αντίθετα η αναβάθμιση που πετύχατε εσείς με το 2916 πιάνοντας κότσο τον κο Ευθυμίου είναι όντως εικονική. Ακόμη και τώρα απορώ πως μορφωμένος άνθρωπος δέχθηκε να υπογράψει τέτοια μούφα σαν τον 2916. Μιλάμε τελείως ακατάλληλος ο άνθρωπος. Ρε συ Ευθυμίου, σου έρχεται στο γραφείο το ΤΕΕ και σου λέει για τον 2916 ότι εμείς έχουμε απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα αλλά αυτοί των ΤΕΙ θα μας συμπληρώσουν και το χάφτεις; Σε τι ρε συ θα τους συμπληρώσουμε; Αφού αυτοί τα έχουν όλα. Δεν μου λέτε ρε παλικάρια στο ΠΑΣΟΚ έτσι ήταν και οι άλλοι Υπουργοί σας την περίοδο εκείνη; Σας ρωτάω γιατί είμαι απο νησί και θύμωσα που ο κος Σημίτης ευχαρίστησε τους φίλους μας τους Αμερικανούς στην κρίση των Ίμια. Και τώρα διαπιστώνω, βγάζοντας τα λάδια και τα ξύδια σας έξω απο τον λογαριασμό, ότι δεν είμαι μόνο βλάκας που σας πίστεψα τότε αλλά τυχερός. Τυχερός γιατί με τέτοια ανικανότητα που διαπιστώνω τώρα απο το κόμμα σας για να πάω στο νησί μου σήμερα ίσως, λέω ίσως, να χρειαζόμουνα βίζα απο την Τουρκική Πρεσβεία στην Αθήνα εάν δεν είχαν επιβάλει υποχρεωτική απομάκρυνση πλυθησμών όπως έκαναν παλαιότερα στους Πόντιους που γλύτωσαν το μαχαίρι).
Οι τεχνολόγοι είναι αυτοί που σήμερα συμπιέζονται περισσότερο από ό,τι οι διπλωματούχοι μηχανικοί, σε μια αγορά εργασίας, η οποία δεν έχει αντικείμενο (ευχαριστούμε που το καταλάβατε, αλλά να σημειώσω η αγορά είναι ελεύθερη στον ανταγωνισμό και δεν σηκώνει περιορισμούς στους ικανούς και μάλιστα σε συνθήκες εθνοκάθαρσης. Δεν βλέπετε τόσο καιρό τώρα τις αγγελείες αναζήτησης εργαζομένων; Κάτοχο πτυχίου ΑΕΙ ή ΤΕΙ ζητάνε). Το πρόβλημα της απασχόλησης αποτελεί συνδετικό κρίκο μεταξύ των Διπλωματούχων Μηχανικών και των Τεχνολόγων, αν και κάποιοι επιχειρούν να καλλιεργούν ένα "πλαστό" κλίμα αντιπαλότητας (κε Αλαβάνο άσε τα σάπια τα μανατζερίστικα. Δεν έχεις καταλάβει ότι έχεις να κάνεις με παιδιά της πίατσας; Σε πρόλαβα για να μην σου αφήσω το περιθώρειο να κάνεις την πάπια στα δύσκολα απο το δεύτερο μου άρθρο κιόλας. Το έχει αυτό το κουσούρι του διφορούμενου η Ελληνική διοίκηση απο την αρχή του Ελληνικού κράτους το 1821. Αλλά σε πατριωτάκια μιλάς. Και αυτά έχουν την μαγιά που στήνει Θερμοπύλες, Μανάκια και Ρούπελ. Πήγαινε στην θέση http://www.pssamee.gr/frame1.html και πες στα καλόπαιδα που έστησαν τον Σύλλογο του μίσους ότι θα τους φάμε για πρωϊνό σύντομα. Οι κανόνες συμπεριφοράς=κυνηγητού Διπλωματούχων προς ΤΕΙτζήδες είναι στα άρθρα 10 και 13 του κώδικα δεοντολογίας τους. Εμείς δεν έχουμε κανόνες να τους πείς. Απλά θα τους φάμε χωρίς πρόγραμμα. Να μου κοπεί το χέρι δε απο την ρίζα εάν δεν φάμε πρώτο τον Πανεπιστημιακό που εμπνευστηκε αυτό το κύρηγμα του μίσους την στιγμή που πληρώνετε με λεφτά δικά μας. Ελπίζω να πήρατε το μύνημα. Και εσείς και αυτός. Ο δημιουργός). Λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά και έχουν κάθε όφελος να επιδιώκουν από κοινού τη θεσμική κατοχύρωση του διακριτού επαγγελματικού τους ρόλου (την ουτοπία που δέχθηκε ο κος Ευθυμίου εμείς δεν θα τη φάμε. Δεν θα την φάμε γιατί σε ένα επάγγελμα σαν του Διπλωματούχου που έχει απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα δεν μπορούμε εμείς να έρθουμε να σας συπληρώσουμε. Μια φόλα ρίξατε στο Υπουργό και την έφαγε. Εσείς πραγματικά είχατε στο μυαλό σας να μας πάτε κούρσα χωρίς δικαιώματα μέχρι τον χρόνο με τους δεκατρείς μήνες. Νομοθετήσατε το ουδέν μονιμότερου του προσωρινού και αυτοί οι ξεφτίλες οι πολιτικοί το έφαγαν). Εάν η Πολιτεία θεωρεί ότι δεν είναι εφικτή η εν λόγω οριοθέτηση του ρόλου των τεχνολόγων, τότε θα πρέπει να εξετάσει, όπως προαναφέρθηκε, το ενδεχόμενο να αναβαθμίσει τα ΤΕΙ σε Πολυτεχνικές Σχολές, αλλιώς θα έχει ναρκοθετήσει την παραγωγή των τεχνικών έργων και κατά συνέπεια της κοινωνίας (μου αρέσει το εάν εδώ. Και αυτό γιατί και εγώ αναρωτιέμαι ξέρετε. Πως είναι δυνατόν η πολιτεία να θεωρήσει το εφικτό ή το ανέφικτο; Μόνο με το Σύνταγμα και τους νόμους λέω εγώ και πιστεύω ότι συμφωνούμε σε αυτό. Και εκεί η ισοτιμία ΚΑΤΕΕ και ΤΕΙ με τα Fachhoshule είναι πανίσχυρη. Άρα καλή αντάμωση εντός ΤΕΕ συνάδελφοι Διπλωματούχοι. Να μας ψηφίζετε καμμιά φορά στις εκλογές του ΤΕΕ, εε;;;;).
Όπως έχει τονίσει το ΤΕΕ, σ’ αυτή την κατεύθυνση έχει αποφασίσει να συμβάλει υποστηρίζοντας συγκεκριμένους τρόπους και δίαυλους για αναβάθμιση, μετά από εξετάσεις, των ακαδημαϊκών προσόντων, με τη συνέχιση των σπουδών στις Πολυτεχνικές σχολές και κατ’ επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων (αφήστε ρε τα πονηρά και φερθήτε ανθρώπινα. Και να τα πάρουμε ένα ένα. Εάν διακαιωθούμε απο το δικαστήριο μπαίνουμε στο ΤΕΕ σύμφωνα με την δικαστική απόφαση γιατί κανένας δεν εξέτασε του αποφοίτους Fachoschule οταν γράφτηκαν σε σας. Για την εξέταση των Ακαδημαϊκών προσόντων καλά τα λέτε και εκεί είμαστε κάτοχοι Πανεπιστημιακού Διπλώματος μέσω Γερμανίας. Με την συνέχιση των σπουδών σε Πανεπιστήμια έχω μία ένσταση. Αφού επίκειται και η περίφημη αξιολόγηση δεν πρέπει κάποιος, λέω κάποιος να εξετάσει την θνησιμότητα των αποφοίτων ΤΕΙ που μετά το πέρας των σπουδών τους σε αυτά ερχόντουσαν στα Ελληνικά Πολυτεχνεία; Εκεί θα δούμε πως τους συμπεριφέρθηκαν στις Πανεπιστημιακές εξετάσεις οι καθηγητές των Πανεπιστημίων μέχρι τώρα. Λέω δηλαδή, ας πάρουμε ρε παιδάκι μου ένα μεγάλο δείγμα, σπουδες δέκα χρόνια να πούμε, και να δούμε σε τι ποσοστό αποτύγχαναν οι κανονικοί φοιτητές και σε τι οι των ΤΕΙ. Βλάκες μεν αλλά τα άκουγαν για δεύτερη φορά, και είχαν και την Πανεπιστημιακή υποδομή πίσω τους (μετά επιτυχών εξετάσεων παρακαλώ εντός των Πανεπιστημίων παρακαλώ). Εάν το ποσοστό θνησιμότητας είναι κοντά σε αυτό των κανονικών φοιτητών, και μεγαλύτερο απο αυτό μπορώ να δεχθώ, άντε να το φάμε και να πούμε εντάξει. Εξετάστε τους. Αλλά εάν αυτό είναι τεράστιο και όλο εις βάρος τους, μόνο για τα παιδιά των ΤΕΙ δηλαδή, τότε κύριοι ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΑΝΑΞΙΟΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΤΕ οποιοδήποτε Τεχνολόγο) .

3.- Περιορισμός εισακτέων
Ακόμη και στην περίπτωση που αυξηθεί ο αριθμός των σχολών – κατά τη λογική που προαναφέρθηκε – δεν θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων στις Πολυτεχνικές σχολές (για εμάς λέτε; γιατί με την ισοτιμία του ΙΤΕ και της Γερμανίας εξαφανίζονται τα ΤΕΙ και μένει μία τυπική αναγνώριση των Τεχνολογικών Πανεπιστημίων). Κατ’ αυτό τον τρόπο είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μια σημαντική βελτίωση του επιπέδου των παρεχομένων σπουδών. Το γεγονός ότι – όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΔΟΑΤΑΠ – ο μεγάλος αριθμός όσων σπουδάζουν στο εξωτερικό είναι μηχανικοί (περίπου το 30%, συντριπτικά πρώτη κατηγορία έναντι οικονομολόγων, γιατρών και λοιπών επιστημόνων), ουδόλως πρέπει να επηρεάσει μια τέτοια απόφαση, αφού ο αριθμός τους δεν πρόκειται να μειωθεί σημαντικά έστω και αν αυξηθούν οι προσφερόμενες θέσεις στην Ελλάδα. Αντιθέτως, άνοιγμα νέων σχολών μηχανικών, θα σημάνει προσέλκυση καλών φοιτητών που θα μπορούσαν να στραφούν σε άλλες επιστημονικές ειδικότητες που έχει ανάγκη η χώρα (άρα τι εφταιγε τόσα χρόνια και πολεμάγατε τα ΤΕΙ. Ομολογήτε εδώ ότι η χώρα έχει ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν με «άνοιγμα νέων σχολών μηχανικών» ενώ ποιό πάνω κινδυνολογούσατε και παίζατε με τις αναλογίες των Μηχανικών ανά κάτοικο που απαγορεύουν να βγούν και άλλοι Μηχανικοί στην πίατσα. Τι συμβαίνει απο όλα ρε παιδιά γιατί μπερδεύτικα; Το μαγείρεμα είναι το χόμπυ σας ή το εξασκείτε και σαν επάγγελμα σε κάθε ευκαιρία;).
4.- Επαγγελματικά δικαιώματα
Τα επαγγελματικά δικαιώματα οριοθετούνται με βάση τις κατευθύνσεις των σχολών και τα ουσιαστικά ποιοτικά χαρακτηριστικά των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, αλλά προσδιορίζονται με τη συμμετοχή των παραγωγικών υπουργείων και των εκπροσώπων των παραγωγών. Είναι σε διαλεκτική συνάρτηση με τις σχολές και τα προγράμματα τους (και εδώ μπερδεύτηκα. Όλα τα είχαμε τριάντα χρόνια τώρα και δικαιώματα δεν είχαμε. Δεν νομίζετε ότι πρέπει να απαντήσει κάποιος τι έγινε και χάθηκαν τόσα χρόνια; Γιατί τόσες καρριέρες καταστράφηκαν; Γιατί αυτός είναι ο λόγος που θα σας λιώσουμε στις αποζημιώσεις. Και εσάς και τον κο Στυλιανίδη με τον κο Ταλιαδούρο εάν τολμήσει να παραβεί το Σύνταγμα και τους νόμους που έχει ορκισθεί να υπηρετεί και να υπερασπίζει για άλλη μία ακόμη φορά. Τελείωσαν τα ψέματα).
Με δυο λόγια: δεν απονέμονται ταυτόχρονα με τους τίτλους σπουδών δια μιας απόφασης του υπουργού Παιδείας, που δεν λαμβάνει υπόψη και δεν ανταποκρίνεται ουδόλως στην παραγωγική διαδικασία (το καταλάβαμε, το καταλάβαμε. Και στον 2916 και στον 3549. Αλλά εμείς μέσω Γερμανίας ερχόμαστε και έχουμε τα δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών Fachhoshule. Δεν ξέρουμε για ποιούς μιλάτε).
Επιπλέον, η κακώς ασκούμενη δραστηριότητα του επαγγέλματος του Μηχανικού μπορεί να επιφέρει βλαβερές συνέπειες στο δημόσιο συμφέρον, τη δημόσια υγεία και ασφάλεια (κάτι σαν το κάπνισμα πιστεύω πως πρέπει να το καταλάβω εγώ ο χαζός Τεχνολόγος που δεν έχει το μεγαλείο του Πανεπιστήμονα). Σε μια χώρα με έντονη σεισμικότητα είναι αδιανόητο να παρέχεται δυνατότητα μελέτης και κατασκευής σε άτομα που δεν έχουν καν διδαχθεί την έννοια του αντισεισμικού κανονισμού. Ο πρόσφατος ισχυρότατος σεισμός ενισχύει τα προαναφερόμενα και επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα γνώσης και πιστής εφαρμογής του ισχύοντος αντισεισμικού μηχανισμού (μάγκες του ΤΕΕ μετράτε έτσι στα πρόχειρα γιατί συμφωνώ μαζί σας και δεν θέλω να χάνω τον χρόνο μου άσκοπα. Καταστροφή της Εθνικής στη Μαλακάσα, Ricomex, το τριπλό πνίξιμο της Καλλιθέας με τα έργα στον Κηφισό, Γέφυρα Ασπροβάλτας που έπεσε με μιά βροχούλα, Γέφυρα Σκοτεινών που επίσης έπεσε με μιά βροχούλα, πνίξιμο Κορίνθου, θωράκιση απο τις φωτιές στην Πελοπονήσο και όχι μόνο, αυθαίρετα και Πολεοδομίες. Δικά σας έργα δεν είναι; Τολμάτε και μιλάτε;).
5.- Ενιαίες 5ετείς σπουδές – master
Η θέση του ΤΕΕ είναι ότι τα χορηγούμενα διπλώματα από τα Πολυτεχνικά Τμήματα και Σχολές ενιαίου και αδιάσπαστου 5ετούς κύκλου σπουδών της χώρας (απαραίτητη προϋπόθεση για την άδεια άσκησης επαγγέλματος), μετά από επιτυχή παρακολούθηση μαθημάτων γενικών και εμβαθύνσεως επί 10 εξάμηνα και την εκπόνηση πρωτοτύπου διπλωματικής εργασίας ερευνητικού χαρακτήρα, διάρκειας τουλάχιστον ενός (1) εξαμήνου, είναι ισότιμα με τα ευρωπαϊκά master 5ετούς διάρκειας ή 10 εξαμήνων (Τίποτα απολύτως δεν σας εμποδίζει κύριοι του ΤΕΕ να δίνετε έναν τίτλο στα τέσσερα χρόνια και ένα χρόνο μετά που να είναι master. Τότε θα ομογενοποιηθεί το Ελληνικό σύστημα με τα Ευρωπαϊκά στο εξωτερικό και τα ΤΕΙ στο εσωτερικό. Υπάρχει και η αρχή της ισότητας να υπηρετηθεί και να τηρηθεί άλλωστε. Δική σας η πίτα δικό σας και το μαχαίρι).
Ειδικότερα, η εν λόγω ισοτίμηση διασφαλίζεται και πιστοποιείται από την 5ετή διάρκεια σπουδών, τα 65 μαθήματα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα και την υποχρέωση της εκπόνησης διπλωματικής εργασίας τουλάχιστον για 6 μήνες. Οι 5ετείς ενιαίες και αδιαίρετες σπουδές είναι σήμερα απαραίτητες για τη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας ενός σύγχρονου μηχανικού (δεν καταλαβαίνω πάλι. Όποιος κάνει τα ποιό πολλά μαθήματα κερδίζει; Έτσι παέι; Τότε γιατί στο ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΔΟΑΤΑΠ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΠΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ απο ιδρυματα του εξωτερικου ΜΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ; Άρα μπορεί να γίνει και έτσι. Υπάρχει και άλλος τρόπος απο το να υποκλιθεί ολόκληρη η Ευρώπη στο μεγαλείο σας. Θέμα τσαμπουκά είναι. Όλα τα άλλα τα κορδελάκια, τα Πανεπιστημονικά δηλαδή, είναι το περιτύλιγμα. Ε;).
Η Πολιτεία θα πρέπει να προχωρήσει στην έκδοση Π.Δ., για την επίσημη αναγνώριση της προαναφερόμενης ισοτιμίας, κατ' αναλογία με τη Γαλλία (Διάταγμα Νο 99-747/07.08.1999), όπου ταυτοχρόνως με το Δίπλωμα Μηχανικών 5ετών σπουδών απονέμεται και ο τίτλος master. Επισημαίνεται ότι στην Κύπρο τα διπλώματα από τις παραπάνω Σχολές αναγνωρίζονται ως ισότιμα με master. Θυμίζουμε ότι σχετική διάταξη είχε περιληφθεί το 2003 στο νομοσχέδιο "για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των μεταπτυχιακών σπουδών και της Πανεπιστημιακής έρευνας" και παρέμεινε σε εκκρεμότητα μετά την απόσυρση του ανωτέρω νομοσχεδίου.
Η θέση αυτή του ΤΕΕ τεκμηριώνεται και από πρόσφατη έρευνα του Ομότιμου καθηγητή του ΕΜΠ Θεοδόση Τάσιου (σ.σ. τα στοιχεία της παρατίθενται στη συνέχεια) (1ο. ΚΟΛΙΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΑΡΕΛΙ, 2Ο.ΡΩΤΑ ΤΟ ΜΠΑΡΜΠΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΨΕΥΤΗ. 3Ο.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΙΝΕΙ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΡΝΑΕΙ, 4ο. ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, 5Ο. ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΟΥ ΧΟΡΕΥΕ ΚΑΙ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΠΗΔΑ).

6.- Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών
Η άδικη και πέραν κάθε λογικής μεταχείριση της Πολιτείας προς τους πολίτες-αποφοίτους των ελληνικών Πολυτεχνείων, η οποία θίγει τη θεμελιώδη συνταγματική αρχή της ισονομίας, δεδομένου ότι το δίπλωμα τους θεωρείται ως υποδεέστερο των τίτλων ιδρυμάτων του εξωτερικού, στα οποία η διάρκεια σπουδών είναι 3 + 1 έτη, εκ μόνου του λόγου ότι στο εξωτερικό το ονομάζουν master, έρχεται να ενταθεί με την επιχειρούμενη αναγνώριση των ΚΕΣ, δια της δήθεν αναπόφευκτης ενσωμάτωσης της οδηγίας της Ε.Ε. 2005/36/ΕΚ. Μια ενέργεια που θα σημάνει την ολοκλήρωση της συνολικής επίθεσης της κυβέρνησης ενάντια στη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση και θα αποτελέσει το έναυσμα για τη δήθεν "ανταγωνιστική" λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων που πωλούν μεταλυκειακή εκπαίδευση (συγνώμη πάλι που δεν καταλαβαίνω, αλλά ξέρετε. Ένας Τεχνολόγος του κερατά είμαι. Που μυαλό Πανεπιστήμονα τώρα; Τέτοιο μεγαλείο ποτέ μου. Αλλά πρέπει να σας ρωτήσω πάλι. Σκοπός ενός εκπαιδευτικού Ιδρύματος είναι η εκπαίδευση Μηχανικών και με βάση την ποιοτική απόδοση του στον τομέα αυτόν κρίνεται. Δηλαδή σημασία έχει ο φορέας της γνώσης, ο Μηχανικός δηλαδή, να μην είναι επικίνδυνος για τον κοινωνικό του περίγυρο όταν επιχειρεί μετα΄την αποφοίτηση του. Έχει καμμία σχέση με την ποιότητα σπουδών ΤΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟ ΙΔΡΥΜΑ, το καθε ΚΕΣ ρε παιδακι μου, ΣΤΕΓΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΟΥ; Η γνώση είναι το ζητούμενο ή το κτιριακό; Παιδιά βάζω στοίχημα. Εάν αυτός που ανακάλυψε την πενικιλίνη ήταν Έλληνας θα τον είχαμε κρεμάσει το λιγότερο γιατί ο άνθρωπος δεν ήταν γιατρός αλλά χημικός και το προϊόν της ανακάλυψης του θα το είχαμε πετάξει στα σκουπίδια βρίζοντας τον σαν αλμπάνη αφού στις τυπικότητες έχανε λιγάκι).
Δεν νοείται, με οποιαδήποτε λογική, να υπάρξουν ΚΕΣ, των οποίων οι απόφοιτοι θα εγγραφούν στο ΤΕΕ και να αποκτήσουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Η Οδηγία της Ε.Ε. είναι σαφής: για να ενταχθεί κάποιος σε αυτό πρέπει να έχει σπουδάσει σε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Κατά την ελληνική νομοθεσία τα ΚΕΣ δεν είναι εκπαιδευτικά ιδρύματα και δεν υπάρχει οποιοσδήποτε ουσιαστικός λόγος να αναγνωρισθούν ως τέτοια σήμερα (οι τυπικότητες που σας έλεγα; Η αποκάλυψη του καταπιεσμένου δικηγόρου που κρίβει μέσα του ο Πανεπιστήμονας μηχανικός. Λες και όταν σηκώνει ένας εκ των ΚΕΣ ένα κτίριο ο ιδιοκτήτης τον ρωτάει σπούδασες σε Ίδρυμα ή επιχείρηση. Ρε σεις του ΤΕΕ το πραγματικό πρόβλημα σας είναι ότι μέχρι τώρα είχατε συνηθίσει να διαχειρίζεσθε μερικά απο τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας για να παρατείνουν τον χρόνο τους στην εξουσία τα διάφορα τομάρια της Ελληνικής πολιτικής σκηνής. Τώρα που αρχίζει να γυρίζει ο τροχός δεν σας βγαίνει γιατί δεν ξέρετε να ζήσετε αλλοίως. Και φοβάστε, όχι γιατί είναι το νέο που έρχετε αλλά που δεν το ελέγχτε). Ακόμη και με τη λογική των οπαδών των ιδιωτικών πανεπιστημίων να προσεγγίσει κανείς το ζήτημα, θα συγκρουστεί με οποιαδήποτε λογική αξιολόγησης, όχι μόνο των ιδίων των ΚΕΣ αλλά και των μητρικών πανεπιστημίων.

7.- Μεταπτυχιακές σπουδές (πρακτικά πράγματα παιδιά. Αναγνωρίζει το ΔΟΑΤΑΠ μέχρι σήμερα τα μεταπτυχιακά που του φέρνουν απο το εξωτερικό προερχόμενα απο Ιδιωτικά ιδρύματα, ναι ή όχι; Έχει το ΤΕΕ μέλη του απόφοιτους Ιδιωτικών ιδρυμάτων; Και επειδή και οι δύο οι απαντήσεις είναι ΝΑΙ, τότε ρωτάμε το ΤΕΕ. Προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός κύριοι; Εσείς επι χρόνια γλύφατε εκεί που φτύνατε. Τι σας φταίνε οι απόφοιτοι. Ο κακός σας εαυτός σας φταίει και μόνο. Όπως όλα σε αυτή την καταραμένη χώρα του κερατά έτσι και το θέμα των μεταπτυχιακών στο γόνατο το αντιμετωπίζατε. Φάτε το τώρα και μόκο. Στην γωνία. Βλέπετε να μένετε στην απόξω και τρελενόσαστε. Εάν θέλετε να αποδώσετε ευθύνες παρακαλώ ρωτήστε τα μέλη σας που χάραξαν αυτήν την αδιέξοδη γραμμή. ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΑΣΤΕ ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΦΤΑΙΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ).
Το επιχείρημα του Υπουργού Παιδείας ότι μ' αυτόν τον τρόπο "αποθαρρύνεται πλέον η σχέση των ξένων πανεπιστημίων με ιδιωτικά κολέγια στην Ελλάδα, καθώς θα έχουν ως εταίρους τους τα έγκριτα δημόσια Πανεπιστήμια της χώρας" δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Πρόκειται για μια ακόμα "εικονική" αναβάθμιση, που στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης εκπαίδευσης και στην υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών.
Το ΤΕΕ ζητά ν’ αποσυρθεί το Νομοσχέδιο για τις μεταπτυχιακές σπουδές:
· Παρακάμπτει το Άρθρο 16 του Συντάγματος, δεδομένου ότι ενισχύει την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων με τη θέσπιση – μεταξύ άλλων – των Ερευνητικών Πανεπιστημιακών Ινστιτούτων (ΕΠΙ) ως Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου
· Περιορίζει με διάφορους τρόπους την Πανεπιστημιακή Αυτοδιοίκηση, σε σχέση με τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)
· Δεν δεσμεύεται για το ύψος της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό και την υποστήριξη των απαιτήσεων, που απορρέουν από το προτεινόμενο νομοσχέδιο, παραπέμποντας στην έξωθεν χρηματοδότηση και τα δίδακτρα. Ειδικότερα, ως πηγές εσόδων ΠΜΣ αναφέρονται οι δωρεές, χορηγίες, παροχές, κληροδοτήματα, φορέων του δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα γενικά, Νομικά ή φυσικά πρόσωπα, ερευνητικά προγράμματα, κοινοτικά προγράμματα, επιχορηγήσεις του κρατικού προϋπολογισμού και δίδακτρα. Με αυτό τον τρόπο θα ενταθεί η αναζήτηση πόρων των ΑΕΙ και των καθηγητών του από την αγορά να δραστηριοποιούνται οι απόφοιτοι και μαθητές τους με άνισες συνθήκες ανταγωνισμού και με διαφορετικό προσανατολισμό. Η συμφωνία Πολυτεχνικών Σχολών και ΤΕΕ για το τι αποτελεί βασική έρευνα, έρευνα, μελέτη και εφαρμογή θα πρέπει να νομοθετηθεί όπως και να απαγορευθεί στους καθηγητές η κατοχή μελετητικού πτυχίου.
· Χρηματοδοτεί ένα μεταπτυχιακό ανά τμήμα, ενώ το ίδιο το ΥΠΕΠΘ εξασφαλίζει για λογαριασμό του την πρωτοφανή για τα ελληνικά ακαδημαϊκά δεδομένα δυνατότητα να δημιουργεί κατά βούληση μεταπτυχιακά προγράμματα στα πανεπιστήμια.
· Δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και στα ΤΕΙ χωρίς την προαπαιτούμενη υλοποίηση της ουσιαστικής αναβάθμισής τους, γεγονός που οδηγεί στη συνολική υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος (όταν είμαστε μικροί λέγαμε πατάω ένα κουμπί και βγαίνει μια χοντρή. Αμ δεν γίνεται έτσι κυριοι μου. Θέλει χρόνο, θέλει κόπο και προ πάντων θέλει χρήμα. Πάντως η διαπίστωση σας αυτή είναι εκ του πονηρού. Πάτε να τρενάρετε τα ΤΕΙ καμμία δεκαετία ακόμη (αφού απο εσάς εξαρτάται και η χρηματοδότηση τους) αλλά δεν θα σας περάσει. Έχουμε και εμείς τον Γερμανό μας τώρα και μάλιστα στην πρώτη του περίοδο. Ώρα μας να σηκώσουμε το τιμημένο. Το δικαίωμα μας στην ζωή).
· Δίνει ακαδημαϊκό προβάδισμα στους αποφοίτους των ΤΕΙ έναντι των ΑΕΙ, εφόσον προβλέπει ότι θα έχουν πρόσβαση σε διδακτορική διατριβή με έναν χρόνο εκπαίδευσης λιγότερο (δεν κατάλαβα ακριβώς τι λέτε. Να καταλάβω ότι όποιος φτάνει πρώτος στο διδακτορικό κερδίζει κάτι; Δεν θα έχει κριθεί δια εξετάσεων μέχρι τότε; Δεν θα ξανα-ματα κριθεί και για το διδακτορικό. Σημασία έχει η ταχύτητα που φθάνει ο Μηχανικός στο διδακτορικό και όχι η ποιότητα της γνώσης; Και ας υποθέσουμε ότι οι των ΤΕΙ φθάνουν πρώτοι. Για πόσους μιλάμε ρε παιδιά; Εσείς κάνετε σαν να περιμένετε επίθεση απο τις ορδές των μανιασμένων ΤΕΙ για κατάληψη των Πολυτεχνείων της χώρας. Μάλλον χάσατε το μέτρο πιστεύω. Ο τραγουδιστής το λέει καθαρά πάντως. Το θολωμένο μου μυαλό με κάνει και παραμιλώ ....). Προβλέπει συγκεκριμένα για όλους την υποχρέωση κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου προκειμένου να τους ανατεθεί η εκπόνηση διδακτορικού.

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ Θ.Π. ΤΑΣΙΟΥ
"ΠΕΡΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑΣ ΤΙΤΛΩΝ" ΔΙΠΛ. ΜΗΧ/ΚΟΥ ΕΜΠ ΚΑΙ MASTER IN ENGINEERING

(Γενικη παρατήρηση: Κοντά στον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα. Αμ, κύριοι του ΤΕΕ δεν είναι όλα τα Ελληνικά Πολυτεχνεία ισοδύναμα του ΕΜΠ. Είναι στην ίδια θέση στην παγκόσμια κατάταξη το ΕΜΠ με το Δημοκρήτιο ας πουμε για παράδειγμα; Γιατί να απολαμβάνουν μία ιδιότητα που δεν τους αξίζει, και μάλιστα γενικευμένα, την στιγμή που για τον ίδιο λόγο ακριβώς απαγορεύονται τα αντίστοιχα δικαιώματα στα ΤΕΙ; Γιατί εκεί είναι must, για να το πω Κολωνακιώτικα και όχι στα ΤΕΙ; Γιατί Πανεπιστήμονες άνθρωποι πάτε να κλέψετε; Τέτοιο ήθος και γενικεύσεις μαθένετε στούς φοιτητές σας; Ασε, απαντάω εγώ. Ναί. ΚΑι η απόδειξη είναι ότι οι Αρχιτεκτονές Μηχανικοί σας με ένα μάθημα Ηλεκτροτεχνίας έχου επαγγελματικά δικαιώματα που δεν μπορούν να απολαύσουν οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί των ΤΕΙ που σπουδάζουν αποκλειστικά το αντικείμενο επι τέσερα συναπτά έτη, παρακαλώ)
· Στις πανεπιστημιακές σπουδές Μηχανικού στο Η.Β. διαπιστώθηκε η τάση για εγκατάλειψη του παραδοσιακού αγγλοσαξονικού συστήματος 3+1 (με χωριστούς τίτλους σπουδών BSc και MSc). Υιοθετείται σταδιακά το σχήμα 4 ετών αδιάπτωτης πανεπιστημιακής σπουδής, η οποία οδηγεί σε έναν και μόνο τίτλο, το Master in Engineering (M.Eng), κυρίως από τα υψηλότερης στάθμης Βρετανικά Πανεπιστήμια (3 έως 5 RAE). Το Cambridge και της Oxford κατάργησαν τελείως τον 3ετή ενδιάμεσο τίτλο BSc in Engineering (τι να σου πω κύριε Τάσιο μου. Πολύ λυπήθηκα. Κουράγιο όμως. Θα περάσει και αυτή η μπόρα).
· Συγκριτικά με τα εξετασθέντα υψηλότερης στάθμης βρετανικά πανεπιστήμια στη στάθμη Master in Engineering 4ετούς φοιτήσεως - σύμφωνα με τον οργανισμό Research Assessment Exercise (R.A.E.) - διαπιστώνεται ότι :
· Η συνολική διάρκεια διδασκαλίας στο ΕΜΠ είναι ουσιωδώς μεγαλύτερη από ό,τι στα υψηλής στάθμης βρετανικά Πανεπιστήμια. Το δίπλωμα ΕΜΠ είναι εμφανώς ανώτερο των 4ετούς διάρκειας σπουδών που οδηγούν σε MSc σ'αυτά τα Πανεπιστήμια (προτείνω τα masters των ξένων να γράφονται με μικρό m και αυτά της Ελλάδας να γράφονται με κεφαλαίο. Ίσως έτσι εξισοροπείται το γεγονός ότι και τα δύο masters είναι. Μην τα αδικήσουμε τα ξενάκια).
· Ο ενιαίος τίτλος Master in Engineering στο Η.Β. έχει στενότερο και πρακτικότερο αντικείμενο από το ΕΜΠ.Το ΕΜΠ παρέχει τον πληρέστερο κύκλο σπουδών. Η εμβάθυνση στη θεωρία είναι μεγαλύτερη, ενώ οι σπουδές που παρέχει είναι σχεδιασμένες, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς (συμφωνώ απόλυτα. Το ΗΒ έχει ένα γράμμα λιγότερο απο το ΕΜΠ. Γελάστε ρε σεις. Αυτοί είναι που μας κρατάνε δεμένους τόσα χρόνια με αυτά τα επιχειρήματα).
· Τα Πανεπιστήμια της αλλοδαπής υπερτερούν σε διδακτικές μεθόδους και σε παροχές προς τους φοιτητές, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνουν καλύτερη και ταχύτερη απορρόφηση της γνώσης.Είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας, κάτι το οποίο δεν ισχύει για τα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας μας.
· Η φιλοσοφία των αλλοδαπών πανεπιστημίων είναι να περιλαμβάνουν στα προγράμματα σπουδών τους τα απαραίτητα ανά ειδικότητα. Είναι αμεσότερα προσανατολισμένα προς τις ανάγκες των αποφοίτων τους στην εργασία. Οι φοιτητές καλούνται συχνά να εκπονήσουν εργασίες σε συνεργασία με εταιρίες, ενώ ενθαρρύνεται και η καλοκαιρινή εργασία. Είναι προφανές ότι απορροφούνται εύκολα στην αγορά εργασίας, η οποία στη χώρα τους απαιτεί εξειδικευμένο προσωπικό. Το ΕΜΠ προσφέρει περισσότερες θεωρητικές γνώσεις, αντίθετα με τα ξένα πανεπιστήμια, που επικεντρώνονται στα απολύτως αναγκαία ανά ειδικότητα. Στην Ελλάδα, ο διπλωματούχος μηχανικός έχοντας αποκτήσει μόνο κάποια εξειδίκευση, θα αναγκαστεί, ενδεχομένως, να έρθει αντιμέτωπος με την ανεργία και να στραφεί στην ετεροαπασχόληση (κύριε Τάσιο μου συγχαρητήρια. Τόσο κομψή διατύπωση ότι βγάζετε άχρηστους αποφοίτους ειλικρινά δεν το περίμενα απο εσάς τον καθηγητή τους. Ξέρετε αυτό σηματοδοτεί και την δική σας αποτυχία. Δεν σας βλέπω όμως να έχετε και την ίδια άποψη και για τα ΤΕΙ για τους ίδιους ακριβώς λόγους και αιτίες)
· Όμως, η ελληνική νομοθεσία επιτρέπει - για παράδειγμα -στον Π.Μ. να υπογράφει για έργα που αφορούν όχι μόνο τον τομέα ειδίκευσής του, αλλά όλους τους τομείς. Κατά συνέπεια, ο απόφοιτος του πανεπιστημίου της αλλοδαπής απολαμβάνει του δικαιώματος να υπογράφει ακόμα και για έργα για τα οποία δεν διδάχτηκε ποτέ τίποτα (πες τα χρυσόστομε. Είδατε συνάδελφοι; Είναι τόσο χοντρή η παρανομία που παιζεται στο ΔΟΑΤΑΠ που το ομολογούν και οι ίδιοι. Ο κος Τάσιος με επιβεβαίωσε. Αλλά δεν φταίνε οι συνάδελφοι που έρχονται να δουλέψουν στην Ελλάδα. Το ΤΕΕ και οι πολιτικοί του υπηρέτες φταίνε που κατάρτησαν την τεχνική νομοθεσία για τους ντόπιους σούπερ Πανεπιστήμονες) Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί το γεγονός ότι, για την κατεύθυνση του Δομοστατικού, οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων της αλλοδαπής δεν διδάσκονται αρκετές, απολύτως απαραίτητες, έννοιες στην περιοχή της Δομοστατικής (π.χ. αντισεισμικά)
Το ΕΜΠ προσφέρει περισσότερες γνώσεις γύρω από την επιστήμη του Π.Μ., αλλά υστερεί σε μεθόδους διδασκαλίας και οργάνωση. Το πρόγραμμά του εξασφαλίζει τη διακλαδικότητα των αποφοίτων, στοιχείο απαραίτητο σε πολλές εφαρμογές (π.χ. Γεφυροποιία). Ο μεγάλος αριθμός φοιτητών στο ΕΜΠ καθιστά δύσκολη την εφαρμογή σύγχρονων και αμφίδρομων μεθόδων διδασκαλίας.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (θα έρθει και εσένα η ώρα σου κε Υπουργέ. Πολύ εκτίμησα την δήλωση σου ότι ώρα είναι όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Ελπίζω να ενοείς και τον ευατόν σου γιατί δεν είδα να τον εξαιρείς απο πουθενά; Και εμείς τώρα ξέρεις. Αίτηση, άρνηση, αγωγή, αποζημίωση)

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιάννης Αλαβάνος συνοδευόμενος από μέλη της Δ.Ε. του ΤΕΕ συναντήθηκε χτες με τον υπουργό Παιδείας Ευρυπίδη Στυλιανίδη. Κατά τη διάρκεια μακράς συζήτησης αναπτύχθηκαν οι θέσεις του ΤΕΕ. Συμφωνήθηκε να κατατεθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα από το ΤΕΕ συγκεκριμένες προτάσεις για:
· Κριτήρια άσκησης του επαγγέλματος και ελέγχου τους- από το ΤΕΕ όλων των βαθμίδων των τεχνικών.
· Τον αριθμό και το είδος των σχολών που πρέπει να διαθέτει η χώρα σε ότι αφορά τα τεχνικά επαγγέλματα
· Την ισοτίμηση του πτυχίου των Πολυτεχνείων με σπουδές ενιαίες 5ετούς διάρκειας με το master.
· Τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Εκφράσθηκε από το ΤΕΕ η απόλυτη αντίθεση του για το πώς λειτουργούν ΕΣΥΠ, ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ και για τις εκλογές, χωρίς αντίκρισμα στις σπουδές και την παραγωγική διαδικασία που γίνονται στην «απονομή» επαγγελματικών δικαιωμάτων.