Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Η εμπειρία του συναδέλφου της υπόθεσης C-425/09. Η πολιτική σήψη, η κοινωνία των πολιτών χωρίς δικαιώματα, η δυσμενής μεταχείριση των αποφοίτων ΤΕΙ από την πολιτεία και η απαξίωση του τίτλου σπουδών μας σε όλο τους το μεγαλείο


Αναδημοσίευση από  το φόρουμ Μηχανικών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (www.engineertech.gr).

Γράφει ο ίδιος ο συνάδελφος.

Δικό σας,

«Συνάδελφοι,
 Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοιχθεί σχετικά με τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, θα ήθελα να σας αναφέρω και τη δική μου περίπτωση. Έχω πτυχίου Μηχανολόγου από τα ΤΕΙ, έχω πάρει MSc Μηχανικού Παραγωγής από την Αγγλία και έχω αποκτήσει τον τίτλο του Chartered Engineer από το Engineering Council της Αγγλίας. Μετά την αναγνώριση του MSc μου από το ΔΙΚΑΤΣΑ (ως ισότιμο με τα απονεμηθέντα από τα ελληνικά Πανεπιστήμια), κατέθεσα αίτηση στο ΣΑΕΙ (Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας Τίτλων Αλλοδαπής). Φυσικά, υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην εξέταση της υπόθεσής μου από τις εσκεμμένες απουσίες των μελών της Επιτροπής (μέλη του ΤΕΕ) που θα έκριναν την υπόθεσή μου.  Μετά από την πάροδο 2 ετών (ενώ η σχετική νομοθεσία αναφέρει ως μέγιστο χρόνο εξέτασης κάθε αίτησης τους 4 μήνες) με δικαιολογίες του τύπου ότι δεν είχε συμπληρωθεί ο φάκελός μου, τελικά και ενώ η πρόταση της εισηγήτριας ήταν η απευθείας αναγνώρισή μου, η επιμονή 2 μελών της Επιτροπής (μέλη του ΤΕΕ) οδήγησαν την Επιτροπή στην έκδοση απόφασης που να επιβάλει αντισταθμιστικά μέτρα. Να αναφέρω εδώ ότι πέρα από τα προαναφερόμενα "προσόντα" στο ΣΑΕΙ κατέθεσα και αποδεικτικά προϋπηρεσίας σε θέση μηχανολόγου μηχανικού (προϊστάμενου τμήματος) σε μεγάλη ελληνική βιομηχανία τα οποία φυσικά δε λήφθηκαν υπόψη. Τα αντισταθμιστικά μέτρα φυσικά δε μου ανακοινώθηκαν με αυτή την πρώτη απόφαση αλλά έπρεπε να περιμένω περίπου δύο χρόνια ακόμη. Όσον αφορά τα αντισταθμιστικά, μου επέβαλαν τα μέγιστα επιτρεπόμενα από τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία. Προσέφυγα στο ΣτΕ (Οκτώβριος του 2004), η υπόθεσή μου συζητήθηκε τον Ιανουάριο του 2008 (μετά από 6 αναβολές) και μέχρι σήμερα, 15 μήνες μετά, δεν έχει εκδοθεί απόφαση.
Τα αναφέρω όλα αυτά έτσι ώστε να μην υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι η απόκτηση ενός master ή ενός επαγγελματικού τίτλου Chartered Engineer έστω και αν προέρχεται από αναγνωρισμένο επιμελητήριο της Ευρώπης δε διασφαλίζει την "αυτόματη" εγγραφή στο ΤΕΕ και κατ' επέκταση την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Είμαι στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε διευκρινήσεις.
 ΥΓ. Αλήθεια, έχει υπόψη του κανείς πόσο μπορεί να καθυστερήσει η έκδοση απόφασης από το ΣτΕ; (έτσι για να υπολογίσω πόσο πρέπει ακόμη να περιμένω)»

Την επόμενη Τετάρτη θα σας παρουσιάσω μία ακόμη υπόθεση συναδέλφου που πέρασε από το ΔΕΚ.

Μετά θα έχουμε όλο τον χρόνο να συζητήσουμε τα υπέρ και τα κατά των τεσσάρων συνολικά υποθέσεων που μας έδωσε τελευταία το ΔΕΚ και που αφορούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα που η σημερινή κυβέρνηση θα έβγαζε πολύ σύντομα …… κα Διαμαντοπούλου μου το …… 2009.

Στην κα Διαμαντοπούλου, μια και την θυμήθηκα σαν επικεφαλής των 18 της περίφημης άχρηστης επερώτησης όταν ήταν κυβέρνηση η επάρατη ΝΔ και έκανε ακριβώς το ίδιο πράγμα που κάνει και αυτή σήμερα (δηλαδή τίποτα),  να της πω:

-πρώτον να μην βιάζεται γιατί έχουμε χρόνο μια και μόνο 30 χρόνια έχει καθυστερήσει η Ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ. Άλλωστε σε γαλαξιακό επίπεδο το χρονικό αυτό διάστημα είναι περίπου μηδέν, και

-δεύτερο να της ευχηθώ και καλά κρασιά.

Γεια σας και καλή λευτεριά.

Ένας αδούλωτος μηχανικός …. τεχνολόγος του Ν 388/89 κε πρόεδρε βεβαίως-βεβαίως.